středa 29. dubna 2020

Věnec z dalamánků

Tak věncový chléb sklidil doma takový úspěch, že jsem v ten samý den zadělávala na další. 
Takto má chléb hodně kůrky a to my moc rádi <3

Protože jsem musela jsem další den pryč, čas na rozkvas kváskových nebyl a tak jsem šla do droždí. Tohle jsou dalamánky podle Michaela Rau - výborné jako rychlovka z droždí.


Těsto nakrájeno na 8 kousků a vytvarováno do bochánků.


Po vykynutí šup na lopatu...


Nařezáno, slabě postříkáno vodou aby trochu držela semínka, posypáno.


Pečeno ve vyhřáté troubě na šamotové desce na 250 se zapařením asi 20 minut.
Z trouby vyleze perfektně tvarovaný dalamánkový věnec, jednotlivé kousky jsou krásně loupat.
Příště víc naříznu (bála jsem se porušení tvaru) a také nechám více připéct.


Opakuji k ošatce - je  z Orionu, já furt odkládala koupi, chtěla jsem tam teď bagetový plech - ale měli tuhle věncovou právě ve velké slevě, no nekup to... :-) Pořád ji mají v akci, ale prý doprodej, asi bych neváhala... K sehnání na za 139Kč, cena duben 2020 ORION

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...