neděle 24. března 2013

Rychlý jablečný koláč

Tak se poved - a jak! Určitě zůstane stálicí. Kamarádka  Katka jednou, když jsem sháněla něco rychlého na pečení, doporučovala kelímkový jogurtový koláč z pořadu Kluci v akci. Pravdu řečeno, moc kluky nemusím, ale koláč nevypadal špatně a ona za něj dávala ruku do ohně...



Mělo to být snadné, vše z kelímku - malý problém nastal, když jsem jistila, že mám přidat 200 ml jogurtu. Koukám do lednice, a mé oblíbené jogurty (Choceňský smetanový) jsou na gramy a jen 150 g. Napoprvé jsem si fakt netroufla zaměnit gramy jogurtu za váhu - jedno to není. Improvizuju ráda, ale v mezích normy - tam, kde jsem víc doma. Hrníčkových moc nepeču, takže jsem poctivě odměřila 200 ml jogurtu - a když už byla odměrka venku, odměřila jsem vše, protože v receptu chybí objem kelímku. Usoudila jsem, že kelímek je asi toho jogurtu, co měl mít 200 ml a vše jsem si přepočetla.


Protože skoro nic nenechám jak bylo původně, trochu jsem si hrála i se surovinami - změny v mouce, ubírala jsem cukr, navíc se mi k udávanému množsrví mouky zdálo děsně moc kypřícího prášku. Posýpku jsem taky nahradila - nedávala jsem perníkovou (nemívám doma perník na strouhání), dala jsem tedy hrubě mleté ořechy. Protože je recept vydatně pozměněný a moc nám chutnal, přidávám svou zdravější úpravu.

Suroviny:

200 ml bílého jogurtu (větší kelímek jogurtu bude na odměřování stačit)
2 vejce
lžíce oleje
100 ml polohrubé mouky
100 ml jemně mleté pšeničné celozrnné
100 ml
(celkem 1 a půl jogurtového kelímku)
1/2 sáčku kypřící prášek do pečiva (6 g)
100 ml třtinového cukru
3 jablka
ořechy na posypání

Postup:
V míse vyšleháme jogurt s olejem, přidáme postupně za stálého šlehání vajíčka, na závěr do masy vmícháme  a zašleháme cukr. Ve druhé míse nebo hrnku zamícháme mouky s práškem do pečiva a vmícháme do vyšlehané masy - necháme chvíli odstát. Nakrájíme i se slupkou nakrájíme na tenké plátky - měsíčky, asi 1 cm silné, ořechy (asi půl jogurtového kelímku) umeleme nahrubo v mixéru. Formu vyložíme pečícím papírem, nebo můžeme vymazat a vysypat (já použila dortovou rozebíratelnou o průměru 22 cm), troubu vyhřejeme na 200 stupňů. Těsto rovnoměrně rozetřeme do formy, nahoru naskládáme mesíčky jablek, posypeme sekanými ořechy (můžeme přidat mletou skořici) a dáme péct. V horkovdušné troubě trvalo pečení asi 20 minut a pak už jsem měla co dělat, abych uchránila koláč aspoň do vyfocení.







Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...