čtvrtek 30. dubna 2020

S jídlem roste chuť

 A co teprve s pečením chleba... Jeden aby stále vymýšlel, zkoušel něco nového.
Když ti pekaři mají ty chleby tak hezkééé, 
když oni mají ta oka větší....


Recept ten samý co nedávno, ze zakysané smetany se záparou (tentokráte tam šel jogurt).
Udělala jsem si experiment a srovnání toho samého těsta bez rozkvasu
- klasické kynutí venku (ten menší) versus lednicové (větší).

A došlo i na zlepšování dovedností a pronikání do tajů nařezávání bochníků (bread scoring).


Mít tak opravdovou žiletku, ani to není tak potrhané :-D - už ji mám, příště to budel lepší. 
Zalamovák to spíš trhal, než nařezával.



Zaděláno kolem 14.30 hodiny, vše kynulo rychle, malý kynul na lince, velký šel do lednice. Menší moh moh do trouby extrémně brzy, žhavila jsem po sedmé, v 8 večer byl z trouby venku, celkový čas 5 a pů hodiny bez rozkvasu předchozí den - rychlovka...
Kváskový bez rozkvasu - hotovo po 5 a půl hodině.


Větší jsem kontrolovala v lednici, vnoci se mi ale zdál, že už by do rána byl nakynutý moc a tak jsem po půl jedné vnoc žhavila troubu, asi 2 hodiny 30 minut byl velku - celkový čas od zadělání necelých 10 hodin, přiště potáhnu v lednici déle.

Kváskový bez rozkvasu - hotovo po cca 10 hodinách.



Je to ta samá dávka těsta, jen rozdělěná, střída je u lednicového nadýchanější. Chuťove  je rozdíl poměrně malý, o něco lepší a vláčnější je lednicový, ale nemít to srovnání vedle sebe, nepozná se.
Finální hodnocení - v časovém presu je možno udělat slušný malý kváskový bochník bez rozkvasu den předem v krátkém čase kome 5 a půl hodiny. Předpokladem jedobře živený aktivní kvásek (můj je teď na lince a krmený dvakrát denně, protože v nouzovém stavu peču pořád).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...