středa 29. dubna 2020

Věncový chléb

Je libo věneček? Už mi to doma nechtejí jíst edy nežeby nechtěli, právěže to vše sežerem prakticky okamžitě, často se neudržíme a ještě za tepla... :-)
Ale už pomalu nemůžeme, kyneme jako ten kvásek - tedy my o něco rychleji


Speciální recept to nechce - těsto použijte asi jakékoliv chlebové, co máte rádi (možná i jiné než chlebové). Jen bych tolik nedoporučovala ty, co extrémně kynou a praskají, nebo více nařezat. Uprostřed u té dutiny to má trochu tendenci praskat (vidět to i na mé fotce - ne moc, ale je to tam), nápad není můj, věnečkové šílenství spustila Anička Pilchová ve skupině pečem pecen - já akorát zjistila, že je orion vyprodává a tak jsem ošatku koupila. 

Ošatja je  z Orionu, já furt odkládala koupi, říkala jsem si, že je hezká, ale že ji mít nemusím... A pak jsem viděla z ní tak krásné chleby... Chtěla jsem tam bagetový plech no a musela jsem to vše projet, žejo... tuhle věncovou ošatku právě ve velké slevě, no nekup to... :-) Pořád ji mají v akci, ale prý doprodej, asi bych neváhala... K sehnání na za 139 Kč, cena duben 2020 ORION


Semínka jsem sypala na dno ošatky před vkládáním bochánků, tak se lépe "sžijou" s těstem. Ono to jinak snadno opadává - tady také, ale něco to udrží


Kyneme


Na lopatě po nakynutí, vyklopení a nařezání


A pak na vás z trouby kouká křupavý krasavec... 
Spousta kůrky, ideální pro "patkaře" jako jsem já :-) 
Když můžu z chleba okrájet patky, to je nejvíc :-)
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...