úterý 31. března 2020

Rukolové pesto

Může být něco lepšího, než domácí kváskový chléb s čerstvým pestem?
Rychlé, zdravé, výborné - unás pesto protě letí - jakékoliv, dělám jej pořád.
Mám pesto v malíčku, nebo lépe, zažrané pod kůží :-)...
Kdysi jsem si recepty psala, ale už dávno nic neměřím. Jedu od oka podle citu a chuti z toho, co je právě k mání - něco zelené, nějaké ořechy, olivový olej, česnek, parmazán nebo podobný sýr - kombinací a možností je nepřeberně. 
Dnes byl po ruce sáček rukoly...



Pesto rukolové s vlašáky
(sepsáno jen cca, nic jsem neměřila, nevázžila, pesto opravdu dělám od oka a po chuti)


* sáček rukoly - proprat pod tekoucí vodou, osušit (používám ruční odstředivku)
* hrst vlašských ořechů (ořechy nebo semena, co jsou k dispozici - pínie není nutná, mohou být i dýňová, slunečnicová, zkoušela jsem i lískáče, máme ale alergika)
* strouhaný parmazán nebo podobný sýr - např. Grana Padano - několik lžic až půl šálku, podle chuti
* 2 stroužky česneku
* lžička soli nebo víc podle chuti (můžete protřít s česnekem, ale není nutno)
* asi 1/2 šálky oleje olivového - dolévám podle chuti a konzistence
* možno doladit citronem (dnes zrovna byl poruce kousek limety)


 Rozmixovat a papat - na chléb, topinky, na těstoviny, dle libosti :-)



Pesto jde připravit prakticky z čehokoliv zeleného jedlého - třeba i z kopřiv :-) - to jsem nezkoušela, ale až půjdeme ven... Nebo pesto z mrkvové nati (také nevyzkoušeno, ale naď chutná docela dobře, může to být moc dobré využití "jinak odpadu".

Vyzkoušené mám bazalkové, koriandrové, z medvědího česneku, z mixu bylinek i z oliv, fantazii se meze nekladou - co popadnete, můžete zkusit.

Na požadevek známých přidávám různé recepty na pesto, co jsem si kdysi sepisovala. jedu už od oka.





1 komentář:

  1. VINYL STUDIO CIRCUIT CIRCUIT CIRCUIT CIRCUIT
    The only guitar tip with a built-in microphone. We do titanium bicycle not use titanium wood stoves any hardware unless expressly provided for purchase. For more trekz titanium pairing information about this instrument, edge titanium please $1.99 · titanium vs ceramic flat iron ‎Out of stock

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...