neděle 9. listopadu 2014

Arašídové sušenky na obtisky a zdobení




Na obtisku vypadají výborně, těsto se neslévá, otisk zůstane opravdu hezký, chuť vynikající, jemně oříšková. Barva je středně hnědá, možná spíš použitím tmavého demerara cukru. Trochu jsem pozměnila chlazení těsta a pečení, vypadají pak lépe než v původním receptu.


Původní recept je zde - já opět upravovala a experimentovala, aby výsledek byl co nejlepší, zejména aby nedošlo z slévání obtisku.

Suroviny: píšu původní recept + moje úpravy
* 110 g změklého másla
* 150 g nerafinovaného cukru (já použila tmavý demerara, dala jsem 140 g, sladké i tak dost)
* 1 vejce
* 1/2 čajové lžičky vanilky (já ji vynechala, sušenky voní po arašídách, není nutno přidávat jinou chuť či vůni)
* 120 g krémového arašídového másla (bez křupinek)
* 220 g špaldové hladké mouky (použila jsem celozrnnou špaldovou, těsto bylo moc lepivé a řidší, přidala jsem navíc asi 25 g, tedy celkem 245 g)
* 1/4 čajové lžičky sódy
* 1/4 čajové lžičky soli

     Máslo vymíchat s cukrem do hladkého krému, zapracovat vejce a arašídové máslo. Přidat prosátou mouku s práškem do pečiva, sodou a solí a vypracovat na hladké těsto. Při zpracování se těsto jeví jako moc tukové, ale výsledek je vynikající. Těsto chladit zabalené do kuchyňské fólie, v původnmím receptu se doporučuje 2 hodiny, já testovala, kdy bude obtisk nejlepší. Chladila jsem asi 1 a půl hodiny rozdělené ja dva kusy, aby po vyndání rychle neroztálo, krátce po vyndání z lednice se s ním pracuje dobře. Těsto rozválet a vykrajovat a obtiskovat sušenky, rychle přenést na plech vyložený pečícím papírem.
     V receptu se doporučuje dát vykrojené sušenky chladit do lednice na hodinu - zkusila jsem, ale obtisk byl pak méně výrazný. Doporučená teplota na pečení je také dost vysoká - 180 stupnů C, zkusila jsem, sušenky mírně ztrácejí obtisk. Druhou dávku těsta jsem zpracovala rychle a hned šoupla péct do trouby na 160 stupňů C. Při 180 stupních jsou rychle zašlé okraje a také obtisk není tak výrazný, při 160 stupních je to akorát, pečeno 5 minut z jedné strany, otočeno a dopečeno 4-5 minut

Po dotazech na Halloweenská obtisková vykrajovátka přidávám také zdroje


Muffinworld je má za 129 Kč, mám je za půlku odjinud tady v Česku, klidne je ale seženete třeba i za 350 Kč, cenový rozptyl je obrovský. Pokud věnujete dost času hledání a objednáte si je z Číny, snadno je budete mít třeba za 20 Kč, poštovné bývá často i zdarma s pomalejším doručením obyčejnou poštou.

Sehnat ty větší, to už by jste museli být stejně šílení jako já... 

Jsou od Williams and Sonoma, starší design, asi rok 2011 az 2012? (samozřejmě, každý rok jsou jiné, jak jinak! ale já musela mít tyhle...). Číhala jsem na ebay a pak jsem měla štěstí a vydražila jsem je (ale neptejte se, za kolik, ono to poštovné vyjde většinou dráž, než samotné vykrajovátka, ale mám je :-).


Pokud neseženete tyhle, jde použít samozřejmě i jiné, v zahraničí se dají sehnat vykrajovátka opravdu hezká vykrajovátka i obtiskovátka - a každý rok jiné, aby to člověka lákalo a na*** :-)

Ano, mám i Freda, jak jinak... Toho bych neobjednávala z venku, ale když oni ho měli i tady :-). já jej koupila v NaOko (letos ho v nabídce nevidím), ale mají jej (teď, když to píšu) třeba v Darkyla


Musím ale říct, že upéct celistvého kostlivečka a uchránit ho před olámáním, není moc snadné... Ano, zkusila jsem, ale je to tak 1 kus zcela v pořádku na 4-5 pokusů... Předsi jen se těsto trochu lepí, občas nepřitlačíte pořádně a hned chybí hlavička či kostička... Asi má význam zkusit jej z jiného těsta, třeba z medovničkového...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...