středa 25. prosince 2013

Tučňáci hnízdí

Dítko mělo vánoční trhy a jako obvykle, přes upozornění, že předem bez maminčina vědomí nic neslibujeme, slíbilo přinést tučňáky. Že teď zrovna není čas na experimenování, to už po uvedeném slibu řešit nešlo, přemýšlet také nebylo o čem - zadání tučňák jsem dostala přidělené, než vzpomínat, kde jsem to viděla zeptala jsem se pana googla.



Nedávno jsem si zakoupila v Tescomě pomocníčka na vosí hnízda či úly (konec konců, čemu já z udělátek na pečení či do kuchyně odolám...)

Vyplatilo se, bezesporu usnadní práci, vše se ve dvou patrech hezky uloží, naplní i usuší.

Recept můžete použít jakýkoliv, já volila dětskou variantu s piškoty a kokosem. Pak už je na řadě velké patlání... Pro jistotu jsem dělala ze dvou dávek - člověk netuší, kolik toho bude. Ze dvou dávek je velká koule těsta, vyjde z něj možná i 100 tučňáků (přiznávám, že jsem dala jen 60 kousků a zbytek těsta odložila na klasické úly - v sadě jsou dvě plata, v každém 30 prohlubní).


Zavíčkováno piškotem a už jen vyčkat do druhého dne, než povrch mírně zaschne.


Pak je na řadě největší patlání - namáčeni v čokoládě a zdobení. Po namočení na ještě neztuhnutou čokololádu přilepit dvě půlky mandle jako křídla a vsadit zobáček.
Na četné dotazy, copak je to za věc jako zobák, jde o slunečnici v čokoládě (či cukru) - dostat v Dianě oříškách na váhu, nebo i hotovou balenou (ano, Éčka vidím - příště něco jiného, já něco vymyslím :-). Zobáček se nevsazuje snadno, pod tlakem by s hnízdo bortí,  proto jsem nejdřív udělala otvor zadním koncem štětce a po namočení vsadila do otvoru slunečnici.


Po ztuhnutí polevy už jen domalovat bílkovou polevou oči a hotovo.
  Nastoupeni v hnizdech - a tradááá, na trhy.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...